Blogs que sigo

viernes, 29 de noviembre de 2013

Llangréu, un llibru abiertu - Día del Llibru




La cuyar de la sopa

Voi contavos un cuentu que ye cásique d'agora mesmo, pa los años trenta del sieglu pasáu o aprosimao, que yá había dalgún coche y dalgún teléfonu d'aquellos de centralina, que llamabes y pidíes-y el númberu que quixeres a la telefonista. Les carreteres yeren lo que diz el nome, carreteres, pa dir en carreta y resulta que l'obispu d'Uviéu decidió dir a visitar una parroquia, pa l'Infiestu o les Arriondes o perhí. Avisó al cura de que tal día diba a visita-lu, que nun colare pa nengún sitiu, que diba face-y la visita pastoral.
El cura mandó a l'ama qu'iguare una bona xinta, la meyor porzolana y los cubiertos bonos de plata, y avisó a los vecinos pa que nun lu molestaren con hestories, que tenía qu'atender al obispu.
Cuando llegó pela mañana, dixeron la misa entrambos con toles muyeres del pueblu presentes, que yá adornaren la ilesia pa la ocasión. Los paisanos, con la boina de los entierros, charraben mentanto nel cabildru, taben tamién los guahes de la escuela col mayestru al frente. Cuando finó la misa, echaron les bendiciones y dempués de que l'obispu saludó y recibió la obedencia de los vecinos, los de la clas sacerdotal fueron pa la rectoral a xintar.
La xinta que preparare l´ama foi de categoría, el cura sacó de los bonos vinos que tenía na so bodega y los cafés y llicores nun faltaron pa facer una perbona sobremesa. Serien les cinco la tarde cuando l'obispu arrancó de vuelta pa Uviéu.
El cura taba contentu, felicitáralu'l señor obispu por cómo tenía la parroquia. Taba fumando un pitu mui tranquilu cuando se-y acerca l'ama y diz:
—Señor cura, desque marchó'l señor obispu, nun atopo por nengún llau la cuyar de plata de servir la sopa.
—Anda muyer, nun me molestes con fataes, mira a ver per onde la metiesti qu'en dalgún sitiu tará.
—Non, nun son fataes, nun ta y nun ta, tengo mirao per toles partes y nun la atopo porque nun ta.
—Vaya por Dios, qué coses pasen nesta santa casa, aidaréte a búscala. ¡Tien que tar!
—¡Ye verdá! Tenía que tar, pero nun ta.
Púnxose'l cura a buscar, punxeron la casa pates arriba, pero por más que revolvieren perriba y per baxo, la cuyar nun apaeció.
—Esta ye mui gorda, pero tuvo que ser el señor obispu, equí nun vieno naide desque comimos. Tuvo que ser él, el del gorretín colloráu nun va ser. Bueno, pues voi llamalu. ¡Si ye obispu como si ye cardenal! Pero güei nun pue ser yá, a les hores que llegue al obispáu nun van ser hores pa llamar, pero mañana tempranín pégo-y un telefonazu. ¡Vaya si-y lu pego!
Y dicho y fecho, a la mañana siguiente, telefonazu que te crió al obispáu.
—Póngame col señor obispu.
—¿De parte de quién?
—Soi'l párrocu de tal sitiu.
Al poco:
—Bonos díes señor cura, ¿cómo ta? ¿Descansó bien?
—Bien ilustrísima ¿y usté?
—Mui bien, el viaxe yá sabe usté que ye un poco pesáu, pero llegué mui bien. ¿Quería falar conmigo?
—Pues sí, verá usté, ye una cosa seria que nun puedo pasar ensin dicí-yla. Yo nun voi dicir qu'usté seya un lladrón, pero ye que desque usté coló ayer de la rectoral, falta la cuyar de plata de servir la sopa y equí nun tuvo naide nun siendo usté.
Y contestó-y l'obispu:
Mire señor cura, yo nun voi dicir qu'usté duerme col ama, Dios me llibre, pero si usté durmiera na so cama atoparía la cuyar famosa debaxo l'almuhada, qu'ellí-y la dexé. ¡Mire per onde!
Y ye que, amigu, los cures tán estudiaos. Pero l'obispu inda muncho más. O qué pensábeis, probinos.

Marcapaginasporuntubo dedica esta entrada a Miguel, Nieves y Rubén Martín González